Cealaltă Capitală – Primul brand turistic de oraş din România

Există un singur reper de identitate al oraşului care defineşte istoric, cultural şi economic Alba Iulia. Oraşul nostru este unic la nivel Sud-Est European în privinţa conservării acestui tip de patrimoniu – Cetatea Vauban – Alba Carolina.

Beneficiile utilizării unui brand care să reflecte imaginea cetăţii Vauban:

Redefinirea identităţii istorice a oraşului Alba Iulia: locul Unirii lui Mihai Viteazu – Marea Unire de la 1 Decembrie 1918 – “Capitală de suflet”. Recunoştere naţională şi internaţională a brandului de oraş istoric. Un mesaj unitar care să întărească caracterul distinct al oraşului. Brandul are menirea de a uni locuitorii oraşului din diferite sectoare de activitate publice sau private sub o singură reprezentare şi identitate cu scopul unic de promovare a oraşului nostru. Această comuniune asigură forţa mesajelor de marketing care pleacă dinspre oraş spre lume. Un brand puternic creşte sentimentul de “mândrie şi responsabilitate” faţă de oraş. Implicit un brand al oraşului va duce la o mai bună şi rapidă recunoaştere a instituţiilor, companiilor şi organizaţiilor. Utilizarea brandului care cuprinde cetatea Vauban reiterează mesajul de apartenenţă a Cetăţii la clubul select format de oraşele istorice care îşi bazează identitatea pe existenţa acestui tip de fortificaţie.

IDENTITATEA VERBALĂ: SLOGAN

Sloganul este o reflectare directă a strategiei de brand și a poziționării orașului ca centru major de interes: The Other Capital/Cealaltă Capitală este cel mai curajos slogan pe care un oraș ca Alba Iulia îl poate folosi pentru a atrage atenția. Alba Iulia nu este un oraș oarecare de provincie, e „Capitala de Suflet a Românilor”, „Capitală a Daciei Romane”, „Capitala Voievodatului”, ”Capitala Principatului” „Capitala Primei Uniri”, „Capitala a Celei de-a Doua Uniri”, „Capitala Încoronării”. Nu este capitala țării, dar este cu siguranţă „Cealaltă Capitală” a țării, cea de suflet, cea simbolică. Vrem să folosim „Cealaltă Capitală”, atât pentru a atrage din nou interesul românilor asupra capitalei lor spirituale, cât și pentru a atrage interesul străinilor față de un oraș care e mult mai mult decât pare, e „Cealaltă Capitală” a României.

IDENTITATEA VERBALĂ: PROMISIUNEA BRANDULUI

Promisiunea brandului Alba Iulia se regăsește în partea inferioară a logo-ului: Welcome to the Largest Citadel in Romania/Bine aţi venit în Cea Mai Mare Cetate din România. Promisiunea brandului reprezintă motivul principal pentru care cineva ar fi interesat să viziteze Alba Iulia. Nu e o promisiune oarecare: nu e doar „cea mai mare cetate de tip Vauban”, nici „cea mai mare cetate din centrul Transilvaniei”, ci e „Cea Mai Mare Cetate din România”, adică o promisiune absolută. Ar putea fi cea mai interesantă promisiune pe care o destinaţie turistică românească o poate face unui vizitator. Această promisiune va concura direct cu promisiunea de capitală culturală a Sibiului şi cea de capitală medievală a Sighişoarei, ambele parte a aceluiaşi circuit turistic care va include şi Alba Iulia, gazdă a „Celei Mai Mari Cetăţi din România”.